Neuromarketing, beslis je zelf wat je koopt of wordt je door reclame voorgeprogameerd?De nieuwste trend in het marktonderzoek: neuro-wetenschap. Want uw hersenen weten veel beter wat u wilt dan u zelf denkt. Hoe geheim zijn uw gedachten eigenlijk nog? En kun je zelf controle krijgen over onbewuste signalen in het brein?De term neuro-economie is volgens Wikipedia een Nederlandse uitvinding: hij staat op naam van hoogleraar neuro-economie Ale Smidts (Erasmus Universiteit Rotterdam). Smidts onderzoekt al enige jaren het effect van reclameboodschappen op het brein met moderne hersenscanners. Merkenstrateeg Martin de Munnik (EQ Brands, laMarque) en hoogleraar neurowetenschap Victor Lamme (UvA) stonden aan de wieg van Neurensics, het allereerste neuro-economisch onderzoeksbureau in Europa. Met fMRI-scans van het consumentenbrein adviseren ze het bedrijfsleven bij hun merkenbeleid en marketingstrategie code pour embarquer la vidéo : >>> http://www.youtube.com/embed/r3kS6_8Itws <<< |